El Bandito
Szab Mrk 2006.02.25. 21:29
Suzuki mr tbbi nem szutyuki
Trzni indulni a Mtrba egy vrbeli tramotorral nem grkezik extrm megprbltatsnak. lmnynek, htvgi programnak viszont mindenkppen telitallat – fleg ha az ember ritkn tesz ilyet -, s persze a legjobb alkalom, hogy a Banditot olyan krlmnyek kztt hajtsuk, amit a legjobban szeret: kanyargs erdei utak, dimbes-dombos, vltozatos vidk. Mi meg szeretjk a j levegt, a napstst s a szp helyeket.
Az ers reklmozs miatt az els tallkozskor azonnal kzeli ismersnek tnik a kapott tesztgp. A progresszv fejidommal s a vadt kk sznnel valamelyest szemben ll a motor klasszikus oldala s htulja. Nem baj. Minket ez vgl is annyira nem zavar, de szubjektv vlemnyknt megemltjk, hogy az idomos vltozat szmunkra mindenkppen tetszetsebb, s a kk szn a tuti.
Nyeregbe pattanva knyelmes lspozcit vehetnk fel: szles kormny, egyenes ht. Szoksos kezelszervek, letisztult kijelzk.
A 656 ccm-re duzzasztott haraps erforrs szlesebb fordulatszm-tartomnyra kiterjesztve rizte meg a npszer eld 600-as blokkjnak tulajdonsgait. A belvrosban, forgalomban s az M3-as kivezet szakaszn, hagyunk is mindent a htunk mgtt, gy, ahogy kell: gyorsts, fkezs, elzgets, knnyedn s dinamikusan, komtos vltogatssal. Igazi kezes brny. Az rias lshelyzetbl sem igazn kell kimozdulni.
Gyngysig csapats az autplyn. 130-ig a fejidom megfelel vdelmet nyjt a menetszllel szemben. 140-tl viszont ersd zajokkal kell szembeslni, s egyre jobban knyelmetlen kuporodsra knyszerlnk a kormny szarvai kzz. A szl ellen ez gy megoldsnak bizonyul, de a zaj mg ersebbnek tnik. Forrst ksbb majd sikerlt megtallni: a plexi s a fejidom kztti rsen beraml nagysebessg leveg kelti, berezonl az idom, s tkrk is. Vgjuk: ezt a motort nem nagysebessg szguldozsra ptettk, gy hogy nem is r minket tl nagy negatv meglepets. Persze gy is sikerl a 200, huzamosam pedig 170 krli temp, igaz egyfajta knyszersgbl: a haver CBR-rel tolja elttnk, nem kne lemaradni. Reggeli BKVzson csiszolt kzmbssggel gyrjk le a kilomtereket, s a monoton perceket, mantrt danolva a szl lobogsba. Legyen csak mielbb vge a plynak.
Gyngys utn kezd a helyzet vgre alakulni. Kis id elteltvel sikerl rrezni a fktvokra s lendletesebben venni a kanyarokat. Pihi a hegytetn, tovbb szakra. Ami ezutn kvetkezik, az nfeledt motorozs.
Fkezs, visszapakols kettvel, dnts, gz. A 6 fokozat sebessgvlt simn s preczen szuperl. Faluk, kanyarok, az t felett tvel fasorok, lendletes elzsek. A 200 kg krli tramotor zig-vrig sportosan viselkedik. Megtltosodva rept, s kzben a mi ereinket is elnti az adrenalin. A 78 lers blokk boldogan muzsikl, nem tl hangosan, de ennl a ritmusnl hasznlt fordulatszm-tartomnyban ad az rzsnek rendesen, nagyon pozitv visszacsatolsknt.
Ebbl a jtkbl az egyre roml tviszonyok meglepetsei (sder, kty, tehnlepny stb.) sem zkkentenek ki, knnyedn vesznk, illetve kerlnk ki minden hirtelen akadlyt.
Haver kicsit le is marad a vge fel. Persze fel sem merlt a versengs. Pure kikapcsolds, idbubork.
Salgtarjnnl, jabb pihi kajval, s tankols.
Ngrdban kerljk a futakat. Kis faluk kztt cikzunk, nhnyszor irnyt is tvesztnk. Szaporodnak a ktyk, sderfelhordsok, szerencsre mindig megvan a j v, no para. Vgl kt falu kztt szinte endrs tszakaszra tvednk. A egykori burkolat lyukak sorozatbl ll, kanyarokban a Hungria aszfaltjhoz hasonlan 10-15cm magas felgyrdsekkel, sehol egy jrm, kezdjk bnni, hogy erre jttnk. Baljsnak tnik a dolog. Visszavesznk a tempbl. A 70-80 mg gy is lazn tarthat, mert a puhra hangolt futm knnyedn elnyeli a rzkdst. A Banditnak ez simn belefr a profiljba. Nem gy a CBR-nek. Cimbornk csiga tempban nyomja le a szakaszt, csukl s fertly fjdalmairl panaszkodik. Bocsi.
Aztn jobb lesz az t, Vcon t vissza Pestre.
|