Testing
2005.12.22. 09:31
Kawasaki ER-6n teszt 2005.10.01.
Alkalmunk volt kiprblni a Kawasaki jdonsgt, az ER-6n-t.
A gyr az ER-5 s a Z-750 kzti rt szeretn betlteni legjabb modelljvel, mellyel egyrtelmen a Suzuki SV 650 babrjaira tr. Kvlrl rendkvl szemreval a bringa, mivel a designerek ms motorokrl koppintottk a jl kinz dolgokat. Az eleje a Dukot, az oldalidomok a Benelli TNT-t, mg a motor aljn tallhat kipufog a Buell-t idzi. A mszerfal szintn tetszets, a fordulatszmmr a f helyen, a tbbi ‘lnyegtelen’ cucc pedig krltte. lsmagassga 78,5 cm, gy az alacsonyabb piltknak nem kell smli a pirosnl, s a 190 cm-es embereknek, mint amekkora n is vagyok, sem knyelmetlen az lspozci.
Beszljnk kicsit a blokkrl. Kthengeresnek kthengeres, de a jl megszokott V elrendezs helyett, a soros megolds mellett dntttek a Kawasakinl. Ennek elnye, hogy a bringt olyan kompaktra sikerlt varzsolni, ami nem mindennapi ebben a kategriban. Amikor az ember rl a motorra elcsodlkozik, milyen vkony is a tank, mintha csak egy krosszgpen lne az ember.
Power. Alul is van benne kraft, de igazbl 6000-tl rzi elemben magt, ami tart egszen 11 ezerig. A maximlis 72 lert 8.500-as fordulaton prsel ki magbl, mg a 66 Nm-es legnagyobb nyomatkot 7.000-nl adja le.
A futmre nem lehet panaszunk, taln a htulja kicsit kemnyre sikeredett. Aprop hts felfggeszts. A mrnkk ennl a pontnl is valami egyedit prbltak alkotni, gy szletett az oldalra helyezett rugstag, ami jcskn feldobja a motor kllemt.
A ktdugattys els fk a kategrijnak megfelelen viselkedik, ami a spotmotorokhoz szokott embereknek bizony csirknek bizonyul, m egy SV-vel sszehasonltva szebb kpet mutat. Az els fktrcsk egybknt hullmosak, ami csak eszttikai szempontbl elnys, ugyanis nem marnak a fkbettbe, ezltal is kmlve azokat.
A gazdassossg egybknt fontos szempont volt a motor tervezsnl. Fogyasztsa 5 liter krli, radsul egy olajcserhez mindssze 2 liter olajra van szksg, amit 12.000 km-enknt kell megejteni, szervzelni pedig 6.000 km-enknt kell.
sszessgben egy frank, kompakt, jl kezelhet mocival volt dolgunk, ami biztos nem okoz csaldst gazdjnak. A motort 2005. oktbertl lehet haznkban megvsrolni, s ha az idjrs is engedi, mg jkat lehet vele trzni a motoros szezon vgn.
|